week 10

Potato Hash met eitjes

Deze week was minder leuk, want ik was ziek. Keelontsteking.... Ik at dus op de bank met Puck de poes aan mijn voeten. Ik mocht kiezen wat ik wilde eten en dit vind ik heel erg lekker. Het is eigenlijk een Amerikaans ontbijtgerecht, maar wij eten het meestal 's avonds omdat het best machtig is. Soms maakt mijn moeder het met spinazie, maar vandaag met boerenkool. Ook lekker.








Aardappelblokjes met boerenkool & eitjes
Ontbijt-, lunch- of hoofdgerecht, 4 personen
Bereidingstijd: 25-30 minuten


2 el olijfolie
500 g vastkokende aardappels in de schil, in kleine blokjes
1 ui, gesnipperd
1 rode paprika, zaadjes verwijderd en in blokjes
1 tl Spaans gerookt paprikapoeder (Pimentón de la Vera) of gewoon  paprikapoeder
200 g boerenkool, harde nerven verwijderd en in reepjes
4 eieren

1. Verhit de olie in een ruime pan en bak de blokjes aardappel op matig vuur al omscheppend in 10-12 minuten gaar; voeg halverwege de gesnipperde ui toe en bak mee. 
2. Voeg de paprika, het paprikapoeder en wat zout en peper toe en bak kort mee.
3. Meng er de boerenkool in porties door en roerbak mee tot de groente is geslonken. Breng op smaak met zout en peper. 
4. Maak 4 'kuiltjes' in het aardappelmengsel en breek boven elk kuiltje een eitje. Leg een deksel op de pan en laat de eieren op laag vuur in 5-8 minuten stollen. 
5. Strooi wat zout en peper over de eitjes. Serveer met lekker brood. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten